Αν έχετε ποτέ πειστεί από έναν πωλητή ότι θέλατε πραγματικά ένα προϊόν, αν έχετε κάνει κάτι πολύ αυθόρμητα, ή έχετε πάρει αποφάσεις που φαίνονταν εντελώς εκτός χαρακτήρα, τότε μια ιδέα "φυτεύτηκε" στο μυαλό σας. Θα σας παραθέσω παρακάτω το πως γίνεται.
Πριν ξεκινήσουμε, αξίζει να σημειωθεί ότι η εμφύτευση μιας ιδέας στο μυαλό κάποιου χωρίς να το ξέρει είναι μια μορφή χειραγώγησης. Δεν είμαστε εδώ για να σας κρίνουμε, αλλά αυτό είναι το είδος του πράγματος που οι περισσότεροι θεωρούν κακό, οπότε ίσως δεν θα πρέπει να πειραματιστείτε με αυτά που θα διαβάσετε εδώ. Αντ 'αυτού, χρησιμοποιείστε τις πληροφορίες για να έχετε το νου σας από τέτοιες μορφές ακούσιας "πειθούς".
Η Αντίστροφη Ψυχολογία λειτουργεί πραγματικά!
Η αντίστροφη ψυχολογία έχει γίνει ένα τεράστιο κλισέ. Νομίζω ότι αυτό κορυφώθηκε το 1995 με την παραγωγή της ταινίας Jumanji. (Αν το έχετε δει και θυμάστε ξέρετε για τι μιλάω) Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι κοιτάζουν την αντίστροφη ψυχολογία με έναν πολύ απλό τρόπο. Για παράδειγμα, θα λέγατε «Δεν με ενδιαφέρει αν θέλεις να πας με κίνδυνο της ζωής σου να πηδήξεις από ένα αεροπλάνο» για να προσπαθήσετε να πείσετε κάποιον να μην πάει για ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο. Αυτό δεν είναι αντίστροφη ψυχολογία - είναι παθητικότητα. Αφήστε ότι γνωρίζετε κι ας αρχίσουμε από το μηδέν.
Εάν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε τη λογική ανατροπής υπέρ σας, πρέπει να είναι λεπτή. Ας υποθέσουμε ότι θέλετε ο συγκάτοικός σας να πλύνει τα πιάτα επειδή είναι η σειρά του. Υπάρχει πάντα η προσέγγιση αυτή:
"Σε πειράζει να πλύνεις τα πιάτα; Είναι η σειρά σου"
Αλλά σε αυτό το παράδειγμα ας υποθέσουμε ότι ο συγκάτοικός σας είναι τεμπέλης άρα η ευγενική προσέγγιση δεν πρόκειται να πιάσει. Τι λέτε; Κάτι σαν αυτό:
"Αποφάσισα να μη ξαναπλύνω τα πιάτα και θα αγοράζω πλαστικά. Είσαι οκ με αυτό; Αν θέλεις να μου δώσεις λεφτά μπορώ να πάρω και για σένα"
Αυτό που κάνει η πρόταση αυτή είναι να παρουσίασει τη μίζερη εναλλακτική λύση αντί του πλυσίματος χωρίς να προσάπτει στον άλλο καμμιά ευθύνη . Αντί να απορροφηθεί με την κατηγορία, ο συγκάτοικός σας μένει να εξετάσει μόνον την εναλλακτική. Αυτό είναι το πώς αντίστροφη ψυχολογία μπορεί να είναι αποτελεσματική, εφόσον το λέτε σα να το εννοείτε. Άρα τι θα κάνει; Θα προσφερθεί να τα πλύνει!!
Ποτέ μη μιλάτε για μια ιδέα - Αλλά γύρω από αυτήν!
Το να πάρει κάποιος την απόφαση να κάνει κάτι μπορεί να είναι δύσκολο, αν γνωρίζετε ότι δεν πρόκειται να θέλει, έτσι πρέπει να τον κάνετε να πιστέψει ότι ήταν δική του ιδέα. Αυτό είναι μια κοινή οδηγία, ιδίως για τους πωλητές, αλλά είναι πολύ πιο εύκολο στα λόγια παρά στην πράξη. Θα πρέπει να εξετάσουμε την εμφύτευση της ιδέας με τον ίδιο τρόπο που θα βλέπαμε την επίλυση ενός μυστηρίου. Αργά αλλά σταθερά προσφέρετε στον άλλο μια σειρά από ενδείξεις μέχρι το προφανές συμπέρασμα να είναι αυτό που θέλετε. Το κλειδί είναι να κάνετε υπομονή, γιατί αν βιαστείτε μέσω «ενδείξεων», ο απώτερος σκοπός σας θα γίνει εμφανής. Εάν πάρετε το αργά, η ιδέα θα καταλαγιάσει φυσικά στο μυαλό του άλλου από μόνη της.
Ας πούμε ότι προσπαθείτε να κάνετε το φίλο σας να τρώει πιο υγιεινά. Αυτός είναι ένας καλός στόχος, αλλά έχετε έναν σκληρό εχθρό: είναι εξαρτημένος με τα KFC και χρειάζεται ένα κουβά τηγανητό κοτόπουλο, τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Από την ανησυχία σας, του λέτε να τρώει υγιεινά. Είτε πιστεύει ότι είναι μια καλή ιδέα και στη συνέχεια κάνει το δικό του ή απλά σας λέει να σταματήσετε τη γκρίνια. Για να συνειδητοποιήσει τι κάνει στο σώμα του, θα πρέπει να έχει μια αποκάλυψη - πράγμα που μπορείτε να κάνετε μιλώντας γύρω από το θέμα.
Για να γίνει αυτό πρέπει να είστε πολύ έξυπνοι και πολύ διακριτικοί, διαφορετικά θα "καρφωθείτε". Δεν μπορείτενα πείτε "αχ, διάβασα σήμερα ότι από το τηγανητό κοτόπουλο σκοτώνονται 10 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως κάθε χρόνο» γιατί αυτό είναι ανυπόστατες βλακείες και έρχεται με απίστευτα προφανή κίνητρα. Αν το κοτόπουλο είναι ο στόχος, θα πρέπει να κάνετε το κοτόπουλο να φαίνεται πραγματικά ελκυστικό. Την επόμενη φορά που φτερνίζεστε, κάνετε ένα αστείο οτι κολλήσατε τη γρίπη των πτηνών. Ότανκάνετε παραγγελία σε ένα εστιατόριο μαζί, πείτε ότι αποφασίσατε να παραγγείλετε κάτι άλλο από το κοτόπουλο, γιατί μόλις μάθατε πως επεξεργάζεται το κοτόπουλο από τις αλυσίδες των fast food. Όταν έχετε κάνει αρκετά από αυτά τα πράγματα -κ αι, πάλι, με αρκετό χρόνο μεταξύ τους, έτσι ώστε να μην φαίνεται περίεργη η συμπεριφορά σας, μπορείτε να ξεκινήσετε να είστε λίγο πιο επιθετικοί και να σταματήσετε να πηγαίνετε με τον φίλο σας για τηγανητό κοτόπουλο. Μπορείτε επίσης να πάρετε προληπτικά μέτρα για να βελτιώσετε τη δική σας υγεία και να πείτε στο φίλο σας 1) αυτό που κάνετε, και 2) πόσο καλά δουλεύει για εσάς. Μετά από μερικές εβδομάδες, εάν ο φίλος σας δεν έχει αποφασίσει να επανεξετάσει την διατροφή του σχετικά με το καθημερινό τηγανητό κοτόπουλο, μπορείτε να το αναφέρετε επιπόλαια και θα πρέπει να είναι πολύ πιο ανοικτός πλέον σε μια πραγματική συζήτηση.
"Υποτίμηση"
Η υποτίμηση είναι πιθανώς ένας από τους ευκολότερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να φυτέψετε μια ιδέα στο μυαλό κάποιου. Αυτό είναι μια άλλη εκδοχή της αντίστροφης ψυχολογίας, αλλά σε ένα λιγότερο επιθετικό επίπεδο. Ας πούμε ότι προσπαθείτε να πουλήσετε σε κάποιον μια τηλεόραση. Θα μπορούσαν να αγοράσουν μια απλή 32άρα με βασικές λειτουργίες. Ο αγοραστής σας έρχεται με την ιδέα ότι θέλει να ξοδέψει τα λιγότερα δυνατά χρήματα. Ξέρετε πολύ καλά τη θέλουν: τη φτηνή επιλογή. Εφόσον θέλετε να του πουλήσετε μια ακριβότερη, θα πρέπει να ελιχθείτε - να του δημιουργήσετε μια ανάγκη.
Αγοραστης: Με ενδιαφέρει αυτή η τηλεόραση. Μπορείτε να μου τη δείξετε;
Εσείς: Τι χρήστικότητα ψάχνετε;
Αγοραστής: Θέλω να βλέπω τηλεόραση, καμμιά ταινία ή αγώνες με φίλους… Τέτοια πράγματα.
Εσείς: Τότε αυτό το μοντέλο είναι ιδανικό για σας. Καλύπτει τις ανάγκες σας. Βέβαια η τάση είναι ότι οι οθόνες σιγά σιγά θα μεγαλώνουν. Αν είστε ικανοποιημένος από το μέγεθος για τόσες κοινωνικές δραστηριότητες, τότε είναι καταπληκτική επιλογή.
Με την πρόταση αυτή του ξυπνάτε μια ανησυχία. Αν πάρει μια τηλεόραση 32 ιντσών τώρα και η νόρμα σε ένα χρόνο είναι οι 40άρες, τότε θα έχει κάνει μια κακή επιλογή. Άρα του περνάτε την αντίληψη ότι κοιτάτε το συμφέρον του. Άρα θα αγοράσει τη μεγαλύτερη!
πηγή: http://lifehacker.com/5715912/how-to-plant-ideas-in-someones-mind
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου